Sitelerde ve binalarda bulunan asansörler, bireylerin son derece önemli ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Bu noktada toplu yaşam alanlarında bulunan asansörlerin belirli bir yönetmeliğe tabi olması gerekmektedir. Dolayısıyla sitelerde asansör yönetmeliği kişiler tarafından en fazla merak edilen konular arasında yer almaktadır. Siz de söz konusu konuyu merak ediyorsanız doğru adrestesiniz. Şimdi gelin, tüm detayları inceleyelim.
2015 yılından bu yana kullanılmakta olan Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği, yürürlükten kaldırılmış ve 2019 yılında Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliği kullanılmaya başlanmıştır. Yeni yönetmelik ile bazı temel hususlarda çeşitli değişiklikler söz konusu olmuştur. Bu noktada yönetmelik kapsamında asansör bakımı ile ilgili değişiklikler de söz konusu olmuştur. Peki, bu değişiklikler nelerdir? Asansör yönetmeliği kapsamında asansör bakımının nasıl yapılması gerekir?
Bu yönetmelik kapsamında asansörlere kimlik numarası tanımlanmaktadır. Bu kimlik numarası doğrultusunda periyodik bir şekilde kontrollerin gerçekleştirilmesi sağlanır. muayene ve kontrol aşamasında asansör kabinine iliştirilen numaralar asansörlerin kullanımı boyunca muhafaza edilmelidir. Bu noktada sorumluluk site ve apartman yöneticisine aittir.
Yönetmelik doğrultusunda asansör bakımının site yöneticisinin bakım sözleşmesi imzaladığı yetkili servis tarafından gerçekleştirilmektedir. Yapı kullanma izin belgesi bulunan ve amacına uygun bir şekilde ilk kez kullanılacak olan bina ve yapılarda yasal olarak yönetici atanana kadar asansör yaptırıcısı ve asansörü monte eden yetkili servis arasında bir bakım sözleşmesi imzalanmaktadır. Bu sayede asansörün bakımı aksamadan gerçekleştirilmektedir. Site yöneticisi bakımı düzenli bir şekilde yaptırmaktan ve bakım ücretini ödemekten sorumludur.
Kırmızı etiketler can ve mal güvenliğiniz için yüksek risk tespit edilen ve kısa zamanda giderilmesi istenen asansörlerde kullanılan etiketlerdir. Sorunun 1 ay içerisinde giderilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde asansör mühürlenmektedir.
Yeşil etiketler ise gerçekleştirilen denetim ve kontroller doğrultusunda herhangi bir sorunu olmayan ve risk taşımayan asansörlerde bulunan etiketlerdir. Bunun yanı sıra mavi ve sarı etiketler de vardır. Mavi etiketler riskli olup sorunun 12 ay içerisinde çözülmesini ifade ederken sarı etiketler ise sorunun çözümü için 60 gün süre tanınmıştır.
2M Yönetim olarak asansörlerinizin tüm bakımını üstleniyor ve güvenilir asansörler sunuyoruz.
Bu yazı 11.08.2022 tarihinde yayına alınmıştır.
Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.