Apartman ve site sakinlerinin hukuki zorunlulukları yerine getirmeleri adına bazı defter ve belgeleri düzenlemeleri gerekmektedir. Site yönetim hizmetleri ile birlikte site yönetim şirketine geçen bu sorumluluk ile alakalı en önemli detay ‘Apartman Karar Defteri’ olmuştur. Tutulması zorunlu bu defterin ne olduğu ve nasıl tutulması gerektiğine 2M Yönetim ayrıcalığıyla göz atabilirsiniz.
Kat Mülkiyeti Kanunu çerçevesinde düzenlenen bir belge olan ‘Apartman Karar Defteri’ yılda en az 1 kere düzenlenen apartman kurulu toplantılarında alınan kararların yer aldığı defterdir. Notere onaylanan sıradan bir defterin kullanılabildiği düşünüldüğünde apartman karar defterleri için bir şekil şartı yoktur.
Apartmanla alakalı alınan kararların yanı sıra genel işler ve gelir – giderler de karar defterine yazılmalıdır. Tutulmaması durumunda Kat Mülkiyeti Kanunu Madde 33 gereğince idari para cezasına hükmolunacağından site yönetiminin bu defterle alakalı titiz davranması gerekmektedir.
Apartman Kara Defteri, 1’den başlayan ve numaralandırılan sayfalara kararların yazılmasıyla tutulmaktadır. Defter tutma esnasında sayfa atlama, yırtma ya da karalama gibi uygulamalara başvurulmamalıdır. Alınan kararlar eksiksiz bir şekilde ve katılanların imzasıyla tutulmalıdır. Alınan karara muhalefet edenlerin söz konusu muhalefetleri şerh edilerek imza atmaları sağlanmalıdır.
Noter onaylı resmi bir belge sıfatı taşıyan ‘Karar Defteri’ takvim yılının tamamlanması sonrasında 1 ay içinde notere tasdik ettirilerek kapattırılmalıdır. Yeni takvim yılında yeni bir ‘Karar Defteri’ tutulması gerekmektedir.
Her yıl sonunda belirlenen noter tasdik ücretleri defterlerin yaprak sayısına göre değişkenlik göstermektedir. 2023 yılı için belirlenen tasdik işlemleri 149 TL ile 531,46 TL arasında değişkenlik göstermektedir. En doğru sonucu ‘Karar Defteri’ ile yakındaki bir notere başvurarak öğrenmeniz gerekir.
Karar Defteri kaybolursa durumun notere bildirilmesi ve ‘Zayi Belgesi’ ile durumun onaylanması gerekmektedir. Bu çerçevede yeni bir ‘Apartman Karar Defteri’ alınması mümkün olacaktır. Bu nedenle Zayi Belgesi olmayan defterlerle alakalı tasdik işlemi yapılmamaktadır.
Apartman karar defterlerinin herhangi bir şekil şartı yoktur. Bu nedenle de sıradan bir defter satın alınarak notere tasdik ettirilmesi yeterlidir.
BÜTÇE DOSTU PROFESYONEL YÖNETİM ÇÖZÜMLERİ:
Apartman – Site – Rezidans – AVM – Ofis – Villa – İşhanları
Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.